fbpx

Kitul Cetățeanului 2.0 – la îndemână pentru a-ți ajuta orașul

Vești bune pentru cei care vor să se implice civic în viața orașului!

Kitul Cetățeanului se întoarce în variantă actualizată, cu un format optimizat pe baza feedbackului primit de la cei care l-au folosit până acum și cu mai multe exemplare de distribuit. În plus, kitul a fost adaptat special și pentru Grow Up Galați, primul oraș unde echipa s-a extins cu ajutorul unor colegi entuziaști și proactivi.

Succesul primei ediții a kitului ne-a încurajat să implementăm un al doilea val al proiectului, fiind sprijiniți și de această dată de Start ONG by Kaufland. Vom oferi astfel gratuit 80 de kituri în București și zonele din jur, și 20 de kituri în Galați.

Care este scopul proiectului Kitul Cetățeanului 2.0?

Plecăm de la aceeași premiză – spațiile urbane sunt afectate de probleme a căror rezolvare ține de educația cetățenilor. Deși nerespectarea obligațiilor legale trebuie sancționată prin amendă, considerăm că și informarea proactivă și educația cetățenească poate schimba mentalități pe termen lung. 

Prin proiectul Kitul Cetățeanului 2.0 continuăm campania de responsabilizare și implicare a cetățenilor în problemele din spațiul public. Kitul este un plic care conține materiale informative ce pot fi distribuite de cetățeni către alți cetățeni sau afișate în zone publice. Abordăm urmatoarele teme: trotuare și treceri de pietoni blocate de mașini, excremente de câini nestrânse, depunere de sesizări, reguli de igienă, acțiuni civice individuale.

Proiectul are două mari obiective:

1. Încurajarea cetățenilor de a se implica în mod direct în problemele urbane peste care dau în viața de zi cu zi, prin distribuția și afișarea documentelor din Kitul Cetățeanului 2.0. Materialele au ca focus 3 probleme: autoturismele parcate pe trotuare sau treceri de pietoni, care împiedică pietonii să circule, reziduurile de câini nestrânse și respectarea regulilor de igienă, cu precădere în locurile frecventate de copii.

Mai exact, ne dorim ca cei care vor intra în posesia Kitului să:

  • Distribuie flyerele „Parchez, nu blochez” acolo unde consideră necesar și să lipească pe mașinile proprii stickerul cu același slogan, ca exemplu pozitiv;
  • Distribuie flyerele și să lipească afișele și stickerele campaniei „Strânge după câinele tău” în zonele frecventate de stăpânii de patrupede;
  • Urmeze și să distribuie mesajele posterului „Reguli de igienă”, în școli, grădinițe, locuri de joacă sau alte zone publice;
  • Susțină acest demers și în mediul online, promovând mesajele campaniei;
  • Bifeze provocările civice propuse în kit.

2. Informarea cetățenilor despre cum să transmită în mod formal sesizări autorităților de fiecare dată când întâlnesc o problemă în spațiul public, implicându-se astfel în bunăstarea orașului. Kitul Cetățeanului 2.0 include un pliant cu adresele de email și numerele de telefon ale mai multor instituții administrative din direct implicate în rezolvarea problemelor din spațiul public (Primărie, Administrația Domeniului Public, Poliția Locală), specificând care sunt ariile de competență ale fiecăreia.

Kitul destinat Galațiului include punctele de contact locale. Plicul include și un model de sesizare pentru a facilita redactarea acestora.

Campania se va desfășura începând cu a doua jumătate a lui Octombrie, până la finalul lunii Noiembrie, iar în funcție de rezultatele obținute vom evalua continuarea proiectului. Mulțumită finanțării prin Start ONG oferim 100 de kituri gratuite (80 pentru București și 20 pentru Galați), pe care le vom distribui prin comenzi online, în cadrul evenimentului Iarmaroc Zen Ediția #5 din 24 noiembrie și în cadrul vizitelor Grow Up Romania la companiile care își doresc implicarea civică a angajaților lor.

Campania noastră va avea parte și de o comunicare intensă în spațiul online. Te invităm să ne urmărești pagina de Facebook și îți mulțumim încă de pe acum pentru orice share și implicare în campania #kitulcetateanului #kitcivic.

Ai grijă și respect față de orașul tău! Implică-te și tu!
Update:

Ediția a 2-a a campaniei Kitul Cetățeanului s-a încheiat. Vă mulțumim pentru implicare! Până la următoarea finanțare, vom continua să producem Kitul Cetățeanului și îl vom oferi la costul de producție.

👉 COMANDĂ KITUL CETĂȚEANULUI AICI

Susținerea în mediul online (share imagini, postări, articole) contribuie de asemenea în a transmite mesajele mai departe. Mulțumim că ne urmărești acțiunile pe conturile noastre de Facebook și Instagram.

 

*Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociația Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educație, sănătate, mediu, social și cultural. Valoarea totală a programului este de 500.000 euro. Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanțare comunitară destinat ONG-urilor tinere și instituțiilor non-administrative.


Când folosiți materialele trebuie să păstrați sigla Grow Up Romania și textul ”O inițiativă Grow Up Romania”. Dacă nu respectați aceste lucruri, utilizarea materialelor se consideră furt de proprietate intelectuală.

Dacă reprezentați o instituție publică sau persoane juridice trebuie să ne cereți acordul în scris înainte de a folosi materialele realizate de Grow Up Romania.

Mulțumim pentru înțelegere.

 

Share: