fbpx

O sesizare se face mai ușor decât crezi

Pentru că multe lume ne scrie: „Vreau să mă implic! Unde trimit sesizări?” am făcut un mic îndrumar. În acest articol veți găsi modele de sesizări, date de contact ale instituțiilor responsabile și sfaturi despre cum formulăm o sesizare oficială.

Nu știu alții cum sunt, dar eu sunt speriată de birocrația din România. Mereu când trebuie să depun sesizări, cereri, să completez formulare sau să dau telefoane către instituțiile statului, prefer să caut rute alternative de tipul aplicațiilor de mobil sau grupurilor de Facebook – unelte civice care funcționează uneori.

A durat ceva până mi-am luat inima în dinți și am dat primul email către Primăria de Sector să îi atenționez în legătură cu niște echipamente de joacă stricate din parc, impulsionată de copilul meu jucăuș – nu îmi doream să se rănească în ele. Și surpriză: a fost mai ușor decât credeam. Am primit confirmare, număr de înregistrare, și am tot așteptat rezolvarea. Am rugat și alți părinți din zonă să trimită și ei (unde-s mulți puterea crește) și iată că după ceva timp de așteptare, echipamentele au fost reparate.

Așadar, vă încurajez și pe voi să nu fiți pasivi – uneori rezolvarea este la un email distanță. Alteori la 2 email-uri și un telefon, dar în general lumea e dornică să ajute, mai ales când este vorba de siguranța copiilor.

 

PAȘI NUMAI BUNI DE URMAT:

1. Copiază unul din modelele de sesizare de mai jos (cel care se potrivește în funcție de problema sesizată) și personalizează-l cu datele tale și ale Instituției către care trimiți sesizarea. Numele tău complet și o adresă de corespondență sunt obligatorii pentru înregistrarea oficială a sesizării.

2. Inserează poze și explicații pentru a susține problema întâmpinată, eventual și o hartă care arată locația exactă.

3. Exprimă o cerere clară asupra soluțiilor/informațiilor dorite.

4. Trimite sesizarea pe email către Instituția respectivă (copy-paste direct în email).

5. Asigură-te că primești un număr de înregistrare pentru a urmări soluționarea sesizării.

6. Dacă în 30 de zile nu primești răspuns (așa cum sunt obligați prin lege), poți insista și trimite din nou un email amintindu-le obligația lor legală să răspundă oricărei sesizări în acest termen.

 

MODELE DE SESIZARE:

Link GDocs Model Sesizare – echipamente stricate/murdare în locul de joacă

Link GDocs Model Sesizare – iluminat necorespunzator în locul de joacă

Link GDocs Model Sesizare – trecere de pietoni în stare critică de degradare

Link GDocs Model Sesizare – trotuar degradat, cu obstacole

Link GDocs Model Sesizare – trotuar blocat de mașini

Link GDocs Model Sesizare – instalare dozator pungi pentru excremente de câini

Link GDocs Model Sesizare – stropire substanțe anti-țânțari în parc

Link GDocs Model Cerere Informatii Publice 

 

DATE DE CONTACT:
  • Pentru locuri de joacă și spații verzi→ Administrația Domeniului Public (ADP) din Sector (în funcție de locație), cu Primăria de Sector în CC
  • Pentru parcurile mari (Cișmigiu, Carol, Herăstrău, Tineretului)→ Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement București (ALPAB)
  • Pentru nereguli generale din spațiile publice (gunoaie, gropi pe trotuare sau pe carosabil, etc.)→ Primăria de Sector (în funcție de locație)
  • Pentru bulevardele principale (Magheru, Aviatorilor, Metalurgiei, Basarabiei, etc.)→ Administrația Străzilor București (ASPMB); ideal și către Primăria de Sector pentru că împărțirea zonelor este neclară

Pentru mașini care blochează trotuare și treceri de pietoni, sau persoane care fumează în locurile de joacă sau fac mizerie în locurile publice, vă direcționăm către Poliția Locală de sector.

 

DOWNLOAD PDF cu instrucțiunile pe scurt și datele de contact ale instituțiilor pentru București, material ce face parte din Kitul Cetățeanului

👉 Lăsăm aici și datele de contact în format scris, să vă fie mai ușor la copy-paste sau la apelat direct:

S1: [email protected], [email protected] sau online, PL S1: [email protected] sau telefonic 0219540 ; Aplicație mobilă „ADP Sector 1”.

S2: [email protected], [email protected], [email protected], PL S2: [email protected] sau telefonic 0219941 ; Grup de FB inițiat de Primarul Radu Mihaiu.

S3: [email protected], [email protected], [email protected], PL S3: [email protected] sau telefonic 0219543 ; Aplicație mobilă „Primaria Sectorului 3”. 

S4: [email protected], [email protected] (ADP S4 a devenit Totul Verde: [email protected]), PL S4: [email protected] sau telefonic 0219441 ; Aplicație mobilă „Primaria Sectorului 4”.

S5: [email protected], [email protected], [email protected], PL S5: [email protected] sau telefonic  0319451

S6: [email protected], [email protected], PL S6: [email protected] sau telefonic 0219546 ; Grup de FB inițiat de Primarul Ciprian Ciucu.

PMB: General – [email protected], Parcuri și Spații verzi – [email protected], Străzi – [email protected]; PLMB: [email protected] sau telefonic 0219752

Aplicație privată generală: Panoul de Bord

 

REUȘITE:

Mai jos puteți vedea o galerie cu reușitele noastre în urma sesizărilor făcute, poate vă motivează. Dacă vrei să rămâi la curent cu acțiunile noastre, ne poți urmări și pe Facebook sau Instagram.

 

Mulțumim pe aceasta cale Ce-Re si Funky Citizens care ne-au ghidat și ne-au oferit sprijin la început de drum, atunci când nici noi nu știam cum putem rezolva o problemă sau obține o informație publică.

*poze din „CERE – Secretele Magiei Civice” – un dosar cu explicații pe înțelesul tuturor despre acțiunile civice pe care le putem întreprinde

Urmărește proiectele Grow Up Romania și implică-te și tu! Atenție – spiritul civic este molipsitor.

SaveSave

SaveSave

SaveSave

Share: