fbpx

Rezultatele campaniei Kitul Cetățeanului 2.0

Spațiile urbane sunt afectate de probleme a căror rezolvare ține de educația cetățenilor. Deși nerespectarea obligațiilor legale trebuie sancționată prin amendă, considerăm că și informarea proactivă și educația cetățenească pot schimba mentalități pe termen lung.

Această premiză a stat la baza proiectului Kitul Cetățeanului – aflat acum la a doua ediție (Ediția 1: Iunie – Iulie 2019, Ediția 2: Octombrie – Noiembrie 2019). Campania a avut un real succes și ne-a validat dorința de implicare a cetățenilor în a contribui la un oraș mai prietenos pentru oameni, având la îndemână acțiuni simple pe care să le poată face zilnic prin intermediul acestui kit.

Kitul este un plic care conține materiale informative ce pot fi distribuite de cetățeni către alți cetățeni sau afișate în zone publice. Într-o variantă actualizată, cu un format optimizat și mai multe exemplare de distribuit, am abordat următoarele teme: trotuare și treceri de pietoni blocate de mașini, excremente de câini nestrânse, depunere de sesizări, reguli de igienă, acțiuni civice individuale. Tot ce ai nevoie pentru a-ți ajuta orașul!

Am produs 100 de kituri finanțate cu ajutorul Start ONG by Kaufland, din care 70 au fost distribuite în București, 20 în Galați și 10 în alte orașe din țară (Timișoara, Focșani, Iași, Călărași, Bacău). Asta înseamnă că:

  • 500 flyere, 200 postere și 500 stickere „Strânge după câinele tău” au fost afișate în zone frecventate de câini;
  • 1500 flyere, 100 postere și 100 stickere „Parchez nu blochez” au atras atenția șoferilor să parcheze mai atent, lăsând trotuarul liber pentru pietoni;
  • 100 pliante cu datele de contact ale autorităților și 100 modele de sesizare au ajutat posesorii kitului să reclame mai ușor neregulile din spațiul public;
  • 200 postere “Reguli de igienă” au fost afișate în birouri, grădinițe, școli, locuri de joacă indoor;
  • 100 de liste de provocări au fost bifate de cetățenii activ civic.

Scopul campaniei a fost de a crește sentimentul de apartenență la oraș și de a motiva cetățenii să acționeze și să se responsabilizeze pentru a-și crea un mediu mai confortabil în afara casei (în jurul blocului, în parc, în drum spre birou, etc). Astfel, am distribuit kituri către 100 de persoane, am participat la evenimentul Iarmaroc Zen (24 Noiembrie 2019), am susținut o prezentare corporate (Ipsos România – 23 Octombrie) și am promovat mesajele campaniei online.

Impresii din cadrul campaniei:

Ce urmează? 

Până la următoarea finanțare, vom continua să producem Kitul Cetățeanului și îl vom oferi la costul de producție.

👉 COMANDĂ KITUL CETĂȚEANULUI AICI

Susținerea în mediul online (share imagini, postări, articole) contribuie de asemenea în a transmite mesajele mai departe. Mulțumim că ne urmărești acțiunile pe conturile noastre de Facebook și Instagram.
Share: