Cea mai eficientă sesizare către autorități

Aceasta este o poveste reală despre cum să faci o sesizare către autorități – pe WhatsApp și să se rezolve în mai puțin de 12 ore.

Miercuri seară, după o oră de salină cu fetița mea de 2 anișori (toamnă, năsucuri înfundate peste tot, știți povestea), am mers la un loc de joacă dintre blocuri, cel din spatele bisericii de la intersecția Bulevardului Matei Basarab cu Calea Călărași, Sectorul 3.

Era aproape ora 20:00, destul de târziu cât să fie destul de întuneric și înca foarte mulți copii în parc care se agățau de toate gardurile, bările și leagănele la locul de joacă– doar era spațiul lor. Am ajuns cu copilul sus pe tobogan, la o distanță considerabilă până jos, și am observat că unul dintre garduri era desprins, iar copiii se agățau de el.

M-a îngrozit ideea că un copil ar putea să cadă de la acea înălțime și mă gândeam că nu toți părinții sunt ca mine, cu copilul sus pe scări până la tobogan și dispuși să verifice locul de joacă înainte. Eu personal verific tot după incidentul de acum câteva săptămâni la un loc de joacă din Sectorul 2 – caz prezentat si de noi pe pagina de Facebook Grow Up Romania – când s-a rupt o sfoară pe care era agățată o fetiță și aceasta s-a accidentat grav.

I-am avertizat pe copii, am făcut o poză la gardul desprins și am sunat la ADP (Administrarea Domeniului Public) Sector 3, la numărul afișat pe tăblița de la intrarea parcului. Deși era târziu mi-au răspuns și m-au direcționat către alt număr, al firmei care se ocupă de reparații în zona aceea (mă aflam în zona nr. 1 a  Sectorului 3, zonă ce cuprinde Unirii, Mihai Bravu, Calea Vitan, până la Câmpia Libertății).

Mi-a răspuns domnul Ilie, foarte entuziasmat că cineva îl avertizează direct și nu doar prin sesizări venite de la Primărie. Dânsul m-a rugat să îi trimit poza pe WhatsApp și adresa locului de joacă și mi-a promis că a doua zi dimineață va rezolva problema cu echipa lor. De asemenea mi-a dezvăluit că s-ar bucura dacă mai mulți cetățeni ar sesiza și ei problemele întâlnite, ca să le identifice și să le repare în timp util. Încurajator!

A două zi l-am sunat din nou pe domnul Ilie și m-a asigurat că au reparat gardul și alte probleme tehnice găsite la leagăne. Bineînțeles că am fost să verific și am observat fericită că uite așa, în mai puțin de 12 ore, se rezolvase problema. Simplu, cu un telefon urmat de o poză pe Whatsapp. Am povestit și colegilor mei de la Grow Up Romania și nu ne venea să credem cât de ușor a fost.

I-am mulțumit, nu înainte de a primi confirmarea dânsului că pot face public numărul de telefon. Vrem să ajungă la cât mai mulți părinți, bunici, cetățeni – să știe și ei cum pot sesiza o problemă la locurile de joacă in timp util astfel încât să prevenim din timp un accident sau o tragedie.

Am revenit cu un telefon și la ADPB pentru a afla un număr de contact și pentru zonele 2 și 3 ale Sectorului 3. Bineînțeles că se complică puțin situația, pentru că este o altă firmă este desemnată a se ocupa de toate problemele din spațiile publice, inclusiv spațiile de joacă, pentru aceste două zone.

Mi-au confirmat și ei că putem face public numărul de telefon și că cetățenii pot trimite sesizări cu diferite probleme de la locurile de joacă inclusiv pe Whatsapp – doar să precizeze de fiecare dată locația și sa atașeze o poză ca să identifice tipul de reparație necesar. Ei, spre deosebire de cei de la zona 1,  ne-au îndemnat să facem și o sesizare către Primărie în același timp, pentru ca să li se deconteze reparațiile, confirmând că pentru situații urgente care pun în pericol cetățeanul  îi putem suna direct pe ei.

Pentru o confirmare finala am vrut să sunăm și la Primăria Sectorului 3 – relații clienți, însă doamna de acolo mai că nu mi-a închis telefonul în nas că îndrăznesc să îi pun atâtea întrebări. Tot ce ne doream este să ne confirme și ei oficial că putem să trimitem pe WhatsApp sesizări. Nu mi-au confirmat. Am obținut în schimb un număr de la conducerea ADP să vorbesc cu ei dacă vreau mai multe detalii. Nu am reușit  vineri = program scurt. Revin cu un scurt update săptămâna aceasta dacă avem noutăți..

 

Cum puteți face și voi o sesizare către autorități pe WhatsApp:

Pentru cei din Sectorul 3, vizitatori sau locuitori, iată pe scurt ce puteți face atunci când sesizați o problemă și un potențial pericol într-un spațiu de joacă:

Pentru zona 1, Sector 3 (Unirii, Mihai Bravu, Calea Vitan, până la Câmpia Libertății) sunat și ulterior trimis pe WhatsApp poză cu problema semnalată + adresă spațiului de joacă.
Contact: 0766 374 831 – Persoană de contact: domnul Ilie.

Pentru zonele 2 și 3 Sector 3 – sunat și ulterior trimis pe WhatsApp poză cu problema semnalată + adresă spațiului de joacă + sesizare către primărie pe e-mail.
Contact: 0723 256 972. Adresă e-mail: [email protected].

Prevenția și implicarea noastră în a identifica și sesiza probleme din spațiul urban, public sunt o datorie a noastră ca cetățeni. Schimbarea atitudinii din cea în care așteptăm ca alții să facă lucruri pentru noi, să sesizeze aceste probleme, în cea în care devenim proactivi, implicați, este o atitudine prin care împreună avem grijă unii de alții, de siguranța noastră și a celor din jur. Grow Up Romania vă „instigă” la colaborare și implicare pentru un oraș mai sigur pentru noi și copiii noștri.

O saptămană veselă,
Adelina

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

SaveSave

Share: