fbpx

3 trasee prin București pentru copii pe timp de iarnă – Guest Post

În perioada sărbătorilor de iarnă orașele devin locuri magice în ochii copiilor, prin multitudinea de luminițe, brazi împodobiți și Moși Crăciuni. Așadar, dacă sunteți dornici de activități în familie în care să descoperiți Bucureștiul prin ochii celor mici, Ramona de la Părinți Călători vă sugerează trei trasee pline de aventuri, numai bune pentru zile friguroase. Mulțumim Ramonei pentru inițiativă și astfel inaugurăm rubrica de „Guest Post” pe blogul Grow Up Romania.

Noi suntem Părinți Călători și, dacă nu ne știți încă, vă spunem despre noi că ne place să colindăm lumea asta mare în lung și în lat, să îi descoperim locurile mai puțin vizitate și să ne bucurăm de lucruri nu foarte cunoscute.

Recent am fost însă provocați să povestim despre orașul unde ne petrecem mare parte din an, să parcurgem virtual câteva din obiectivele pe care noi le avem în vedere când suntem acasă, locuri unde ne place să petrecem timpul liber în familie. Așa am ajuns să creionăm trei trasee feerice prin Bucureștiul înghețat, trasee pe care vi le propunem și vouă împreună cu cei mici, acum, în prag de iarnă.

1. Partea de Nord – Vest a Bucureștiului

Am descoperit această zonă când Albert era mic și locuiam pe aproape. Am revenit acum, când copilul a mai crescut și poate înțelege și participa la activități pentru vârsta lui.

Așa că am mers împreună la Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, poate unul dintre cele mai recomandate muzee de văzut cu copiii în București. Pe lângă faptul că deține un patrimoniu de peste două milioane de exponate din sfera zoologică, paleologică, minieră și etnografică, aici se organizează periodic și ateliere tematice pentru copii, de desen, pictură sau chiar de lego. Tot iarna aceasta ne-am propus să nu ratăm expoziția temporară „O Prietenie Regală: Grigore Antipa și Regii României 1892-1944”, deschisă până pe 4 martie anul viitor; ce alt mijloc mai facil de a îi familiariza pe piticii noștri cu istoria regalității din România, de a le povesti despre regi și regine, despre monarhie și coroană?

După ce ne-am plimbat suficient de mult timp pașii pe coridoarele muzeului, când piticotul a început să arate că își cam pierde răbdarea, am hotărât să mai lăsăm lucruri de văzut și pentru data viitoare. De aici, fie că o iei pe Bulevardul Kiseleff sau pe Bulevardul Aviatorilor, Bucureștiul te duce spre același loc: Parcul Herăstrău, un alt simbol consacrat al Bucureștiului. Sigur nu e nevoie să detaliem noi ce sursă nelimitată de distracție poate fi un parc pentru copii, mai ales pe timp de iarnă, iar în Herăstrau sigur veți găsi lucruri de făcut pentru toată familia.

Nouă ne-au cam înghețat degetele după atâta joacă și vârfurile nasurilor au căpătat nuanțe roșu aprins, așa că am căutat un loc călduros, plăcut și interesant și ne-am amintit că de mult ne propusesem să ajungem la science center-ul din Pajura. Cunoscut ca Orășelul Cunoașterii, dacă nu ați fost până acum acolo, vă spunem noi că centrul este deschis de aproape 4 ani și așteaptă să le treacă pragul copiii cu vârste între 2 și 99 de ani, după cum chiar ei o spun 😊. Veți găsi acolo opt zone diferite, ce combină atât de bine știința cu joaca încât copiii vor învăța nenumărate lucruri și nu vor mai vrea să plece. Sincer, nici noi n-am mai fi plecat, cu atâtea posibilități de a experimenta: cu apă, aer, energie electrică, magneți, jocuri optice și senzoriale, echilibru sau mecanisme cu roți dințate.

Am ajuns acasă obosiți, după o zi plină, dar încântați peste măsură și cu chef să parcurgem un nou traseu prin București cât de curând.

Figură 1: Traseu Muzeul Antipa – Parcul Herăstrau – Orășelul Cunoașterii

1. Partea Centrală a Bucureștiului

Al doilea traseu pe care vi-l propunem iarna aceasta pleacă de la Opera Comică pentru Copii, un concept unic în lume datorită publicului căruia i se adresează. Pe lângă spectacolele cu temă de iarnă ce figurează în programul de dimineață – de la teatru la concerte sau balet cu și pentru copii – în luna decembrie, curtea Operei Comice devine seara gazda Târgului „Poveste de Crăciun” și a celui mai mare Patinoar al Copiilor din oraș, dedicat exclusiv celor mici. Pe noi ne-au atras în mod special Atelierele lui Moș Crăciun unde copiii pot scrie scrisori Moșului, pot crea decorațiuni de iarnă, picta sau intra în pielea personajelor și animăluțelor preferate, dar și spectacolele de pe scena târgului, Sania cu patru reni și Căsuța lui Moș Crăciun unde poate fi găsit chiar mult iubitul Moș.

Ne îndreptăm, apoi, pașii spre partea centrală a orașului, trecem măreața pasarelă Basarab și ajungem în fața Gării de Nord, o clădire-emblemă a Bucureștiului. Alături, Muzeul CFR ne așteaptă tăcut, păstrând în interiorul său o punte peste timp, către istoria Căilor Ferate Române. Pentru cei pasionați de călătorii, o vizită aici poate fi impresionantă, de la cea mai mare machetă feroviară demonstrativă din sud-estul Europei (Diorama), la vechi locomotive pe abur din anii 1900 și până la biroul original al celui care a participat la construirea primei linii ferate din România – inginerul Anghel Saligny. Pentru copii această vizită e o încântare și este, de altfel, o opțiune perfectă pentru o zi friguroasă de iarnă.

Și pentru că s-a înserat, plecăm apoi într-o plimbare spre Piața Victoriei, iar de acolo ne lăsăm purtați de luminile ce împodobesc Calea Victoriei. Pe drum, admirăm vitrinele magazinelor împodobite de sărbătoare, cafenele cochete cu terase încălzite, bisericuțe în care se văd arzând lumini calde și chiar și un mini-târg de Crăciun ce ne îmbie cu ciocolată caldă, vin fiert și ornamente handmade.

Ajunși la Ateneul Român, ne oprim la o prăjitură delicioasă la Mara Mura, o cofetărie ca în povești, cu un interior extrem de cochet, călduros și intim, unde te simți ca într-o căsuță pentru păpuși cu bunătăți delicioase, din ingrediente naturale, fără năzbâtii adăugate și potrivite pentru copii în egală măsură ca pentru noi, cei mari.

Ne-am încheiat seara pierzându-ne apoi pe trotuarele Bulevardului Magheru din apropiere, pe sub lumini de Crăciun cu motive tradiționale.

Figură 2: Traseu Opera Comică – Muzeul CFR – Mara Mura – Bd. Magheru

1. Partea de Sud a Bucureștiului

Al treilea traseu propus de noi începe (din nou) cu un obiectiv ce are drept tematică sărbătorile de iarnă, pentru că suntem fani înfocați ai acestei minunate perioade din an și nu ne săturăm prea ușor de atmosfera de Crăciun.

Așadar, ne-am îndreptat pașii spre un loc din capitală unde Moșul e așteptat de mulți pitici. Parcul Lumea Copiilor s-a transformat de curând în Orășelul lui Moș Crăciun, așa că aici poți să te bucuri de o mulțime de activități interesante și distractive: un brad imens împodobit, sute de lumini ce îmbracă tot parcul, spectacole pentru copii, carusel, patinoar, concursuri, concerte și surprize, sunt, în mare, opțiunile pe care le-am găsit noi aici – totul învăluit în ghirlande de lumini, miros de brad, de vin fiert și ritmuri de colinde. Principalul avantaj este că târgul durează aici ceva mai mult decât celelalte organizate în capitală, fiind deschis până la jumătatea lunii ianuarie, pentru cei ce se desprind cu greu de atmosfera de Crăciun.

Imediat alături se află Orășelul copiilor, un loc unde noi am ajuns de curând și ne-am propus să revenim, mai ales că anul acesta, pe lângă toate ansamblurile de joacă disponibile permanent pentru copii, orășelul este gazda unui frumos festival de datini și obiceiuri, aflat la a treia ediție. „Moş Crăciun vine la Excelsior” tocmai a început și se va desfășura în luna decembrie ca un amalgam de spectacole de teatru, concerte de colinde, ateliere de creativitate, concursuri interactive, tradiții, datini şi obiceiuri specifice diverselor regiuni ale ţării, toate pregătite pentru cei mici.

Cât despre ultima oprire din acest traseu, noi am ajuns în Sun Plaza și ne-am gândit să poposim la locul de joacă pentru copii de la Oxygen Club, pentru că e foarte aproape de Parcul Lumea Copiilor (doar traversând Calea Văcărești) și pentru că e bine echipat, cu jucării noi, sigure și atractive, care fac deliciul piticilor cu chef de joacă.

Figură 3: Traseu Parcul Lumea Copiilor – Orășelul Copiilor – Oxygen Club

Acestea sunt traseele prin București pe care noi vi le propunem iarna aceasta, alături de copii. Iar dacă v-au făcut plăcere sugestiile noastre, vă invităm să ne urmăriți în continuare pe blogul nostru http://www.parinticalatori.ro, unde povestim constant despre călătoriile noastre, pe aici pe lângă noi sau la mii de kilometri distanță de casă.